Specialized Tarmac Expert – 54cm – Grå

Tilbud!

Den nye Tarmac er designet til at køre hurtig. Længere er den ikke. Men faktisk så giver den dig så meget mere end blot aerodynamik. Med en lav vægt og en Rider-First Engineered ramme giver den dig de bedste mulige køreegenskaber, på tværs af alle størrelser. Så, lige meget hvad du har i sinde med din nye Tarmac, så er den klar til at hjælpe dig mod dine mål – PR, KOM, podieplaceringer. One bike to rule them all! Med en fuld Shimano Ultegra Di2 elektronisk geargruppe får et hurtigt og effektivt gearskifte, og med et par S-Works Turbo 700x26mm dæk har du alle forudsætninger for at opretholde en høj fart over både højdemeter og i sidevinden.

Aero is everything – et motto, som I sikkert har hørt os sige en del år efterhånden. Et motto som i sandhed også er den drivende grundtanke bag vores nye Tamac. I vores jagt mod at udvikle den hurtigste UCI-godkendte ramme, kiggede vi i de bøger, som vi brugte til at udvikle vores Venge, samt i vores FreeFoil Shape Library. Herefter fortsatte vi over i vores vindtunnel, hvor vi begav os igang med en længere test-proces og validering af vores prototyper. En tilgang, som tilsidst bragte os en ny Tarmac, som er 45 sekunder hurtigere over 40 kilometer, hvis man sammenligner den med sin forgænger SL6. Altså – sagt på en nemmere måde – den hurtigste Tarmac til dato.

Imens aerodynamik var det vigtigste punkt i udvikling af den nye Tarmac, så var vægten mindst ligeså vigtig. Tidligere aero cykler har altid gået på kompromis med vægten. Med den nye Tarmac var vores designfilosofi at holde vægten på, eller lige under, den officielle UCI-vægtgrænse, uden at formindste aerodynamikken. Og med hjælp fra vores FreeFoil Shape Librabry, værktøjer som FEA analyse, samt en udviklingsteam med de bedste ingeniører i sin klasse, så kunne vi til sidst stå med en ramme på omkring de 920 gram, som stadig fremstod ligeså aerodynamisk, stiv, og med de bedste køreegenskaber.

I vores fortsatte jagt mod at udvikle den perfekte landevejscykel benyttede vi os selvfølgelig af vores Rider-First Engineered™ filosofi. Det medvirkede til, at vi sikrede, at den nye Tarmac fik den rette balance, og de bedste styreegenskaber – på tvært af alle størrelser. Med hjælp fra flere af verdensbedste ryttere – fra fra Boels-Dolmans, Deceuninck-Quick-Step, og Bora-hansgrohe – formåede vi at tilrette eventuelle småjusteringer efter, at rytterne havde haft cyklen med på landevejen i flere timer. Vi balancerede herefter for- og bagenden for at skabe de bedste forudsætninger for komfort – selv på de lange dage. Alt sammen uden at det på nogen måde ville gå ud over de legendariske styregenskaber, som en Tarmac tilbyder.

Den nye Tarmac er bygget ud fra det, som har fungeret på vores Venge. Derfor kommer vores Tarmac med samme simple og fast integrerede cockpit for større aerodynamik. Vi har forbedredt muligheden for anden opbygning – mekaniske skiftere, traditionelle frempinde, runde styr mv. – og selvfølgelig stadig gjort dette med aerodynamikken i tankerne. Disse tiltag gør, at den nye Tarmac også er nemmere at arbejde med. En ren Win-Win.

Frame: Tarmac SL7 FACT 10r Carbon, Rider First Engineered, Win Tunnel Engineered, Clean Routing, Threaded BB, 12x142mm thru-axle, flat-mount disc

Fork: FACT Carbon, 12x100mm thru-axle, flat-mount disc

Handlebars: Specialized Expert Shallow Drop, alloy, 125mm drop x 75mm reach

Stem: Tarmac integrated stem, 6-degree

Tape: Supacaz Super Sticky Kush

Front Brake: Shimano Ultegra, Hydraulic disc

SeatPost: 2021 S-Works Tarmac Carbon seat post, FACT Carbon, Di2 Compatible, 20mm offset

Rear Brake: Shimano Ultegra, Hydraulic disc

Seat Binder: Tarmac integrated wedge

Shift Levers: Shimano Ultegra Di2 Disc R8070

Front Derailleur: Shimano Ultegra Di2 R8050, braze-on

Chain: Shimano Ultegra, 11-speed

Rear Derailleur: Shimano Ultegra Di2 R8050, GS medium cage

Cassette: Shimano Ultegra R8000, 11-speed, 11-30t

Crankset: Shimano Ultegra R8000, HollowTech 2, 11-speed

Bottom Bracket: Shimano Threaded BSA BB

Front Wheel: DT Swiss R470 rim, 20mm internal width, tubeless ready, 24h, Specialized full sealed bearing thru axle hub, centerlock disc, DT Swiss Champion 14G stainless steel spokes, DT Swiss brass nipples.

Rear Wheel: DT Swiss R470 rim, 20mm internal width, tubeless ready, 24h, Specialized full sealed bearing thru axle hub, centerlock disc, alloy freehub body, DT Swiss Champion 14G stainless steel spokes, DT Swiss brass nipples.

Front Tire: S-Works Turbo, 120 TPI, folding bead, BlackBelt protection, 700x26mm

Rear Tire: S-Works Turbo, 120 TPI, folding bead, BlackBelt protection, 700x26mmInner

Tubes: Turbo Ultralight, 48mm Presta valve

Saddle: Body Geometry Power Expert

Original price was: 48.000,00 kr..Current price is: 38.000,00 kr..

Ikke på lager

Farve

Grå

Størrelse

54cm

Mærke

Specialized

Farve

Grå

Størrelse

54cm

Mærke

Specialized

Specialized Tarmac Expert – 54cm – Grå

Original price was: 48.000,00 kr..Current price is: 38.000,00 kr..

Den nye Tarmac er designet til at køre hurtig. Længere er den ikke. Men faktisk så giver den dig så meget mere end blot aerodynamik. Med en lav vægt og en Rider-First Engineered ramme giver den dig de bedste mulige køreegenskaber, på tværs af alle størrelser. Så, lige meget hvad du har i sinde med din nye Tarmac, så er den klar til at hjælpe dig mod dine mål – PR, KOM, podieplaceringer. One bike to rule them all! Med en fuld Shimano Ultegra Di2 elektronisk geargruppe får et hurtigt og effektivt gearskifte, og med et par S-Works Turbo 700x26mm dæk har du alle forudsætninger for at opretholde en høj fart over både højdemeter og i sidevinden.

Aero is everything – et motto, som I sikkert har hørt os sige en del år efterhånden. Et motto som i sandhed også er den drivende grundtanke bag vores nye Tamac. I vores jagt mod at udvikle den hurtigste UCI-godkendte ramme, kiggede vi i de bøger, som vi brugte til at udvikle vores Venge, samt i vores FreeFoil Shape Library. Herefter fortsatte vi over i vores vindtunnel, hvor vi begav os igang med en længere test-proces og validering af vores prototyper. En tilgang, som tilsidst bragte os en ny Tarmac, som er 45 sekunder hurtigere over 40 kilometer, hvis man sammenligner den med sin forgænger SL6. Altså – sagt på en nemmere måde – den hurtigste Tarmac til dato.

Imens aerodynamik var det vigtigste punkt i udvikling af den nye Tarmac, så var vægten mindst ligeså vigtig. Tidligere aero cykler har altid gået på kompromis med vægten. Med den nye Tarmac var vores designfilosofi at holde vægten på, eller lige under, den officielle UCI-vægtgrænse, uden at formindste aerodynamikken. Og med hjælp fra vores FreeFoil Shape Librabry, værktøjer som FEA analyse, samt en udviklingsteam med de bedste ingeniører i sin klasse, så kunne vi til sidst stå med en ramme på omkring de 920 gram, som stadig fremstod ligeså aerodynamisk, stiv, og med de bedste køreegenskaber.

I vores fortsatte jagt mod at udvikle den perfekte landevejscykel benyttede vi os selvfølgelig af vores Rider-First Engineered™ filosofi. Det medvirkede til, at vi sikrede, at den nye Tarmac fik den rette balance, og de bedste styreegenskaber – på tvært af alle størrelser. Med hjælp fra flere af verdensbedste ryttere – fra fra Boels-Dolmans, Deceuninck-Quick-Step, og Bora-hansgrohe – formåede vi at tilrette eventuelle småjusteringer efter, at rytterne havde haft cyklen med på landevejen i flere timer. Vi balancerede herefter for- og bagenden for at skabe de bedste forudsætninger for komfort – selv på de lange dage. Alt sammen uden at det på nogen måde ville gå ud over de legendariske styregenskaber, som en Tarmac tilbyder.

Den nye Tarmac er bygget ud fra det, som har fungeret på vores Venge. Derfor kommer vores Tarmac med samme simple og fast integrerede cockpit for større aerodynamik. Vi har forbedredt muligheden for anden opbygning – mekaniske skiftere, traditionelle frempinde, runde styr mv. – og selvfølgelig stadig gjort dette med aerodynamikken i tankerne. Disse tiltag gør, at den nye Tarmac også er nemmere at arbejde med. En ren Win-Win.

Frame: Tarmac SL7 FACT 10r Carbon, Rider First Engineered, Win Tunnel Engineered, Clean Routing, Threaded BB, 12x142mm thru-axle, flat-mount disc

Fork: FACT Carbon, 12x100mm thru-axle, flat-mount disc

Handlebars: Specialized Expert Shallow Drop, alloy, 125mm drop x 75mm reach

Stem: Tarmac integrated stem, 6-degree

Tape: Supacaz Super Sticky Kush

Front Brake: Shimano Ultegra, Hydraulic disc

SeatPost: 2021 S-Works Tarmac Carbon seat post, FACT Carbon, Di2 Compatible, 20mm offset

Rear Brake: Shimano Ultegra, Hydraulic disc

Seat Binder: Tarmac integrated wedge

Shift Levers: Shimano Ultegra Di2 Disc R8070

Front Derailleur: Shimano Ultegra Di2 R8050, braze-on

Chain: Shimano Ultegra, 11-speed

Rear Derailleur: Shimano Ultegra Di2 R8050, GS medium cage

Cassette: Shimano Ultegra R8000, 11-speed, 11-30t

Crankset: Shimano Ultegra R8000, HollowTech 2, 11-speed

Bottom Bracket: Shimano Threaded BSA BB

Front Wheel: DT Swiss R470 rim, 20mm internal width, tubeless ready, 24h, Specialized full sealed bearing thru axle hub, centerlock disc, DT Swiss Champion 14G stainless steel spokes, DT Swiss brass nipples.

Rear Wheel: DT Swiss R470 rim, 20mm internal width, tubeless ready, 24h, Specialized full sealed bearing thru axle hub, centerlock disc, alloy freehub body, DT Swiss Champion 14G stainless steel spokes, DT Swiss brass nipples.

Front Tire: S-Works Turbo, 120 TPI, folding bead, BlackBelt protection, 700x26mm

Rear Tire: S-Works Turbo, 120 TPI, folding bead, BlackBelt protection, 700x26mmInner

Tubes: Turbo Ultralight, 48mm Presta valve

Saddle: Body Geometry Power Expert

Ikke på lager

Varenummer 94920-3054 Kategorier ,
Indkøbskurv
Scroll to Top