Størrelse | 29" |
---|---|
Mærke | Specialized |
Specialized Roval Traverse SL Forhjul – 29″
Fede Trailhjul falder ofte i to kategorier
– de er enten tunge og holdbare eller lette og fleksible.
Og på grund af dette virker et letvægts, bredprofilet og enduro-klar carbonhjul som noget, der kun findes i et eventyr, men heldigvis for dig gjorde vi det til en realitet. Traverse SL Fattie 29 samler alle de funktioner, du har brug for i et all-mountain hjul i én pakke, og det har resultaterne til at bevise det. Sammen med let samlet vægt, stivhed og holdbarhed var en anden topprioritet for Traverse SL brugervenlighed.
Først og fremmest slap vi af med de knirkende straight-pull eger og korrosions-tilbøjelige legeringsnipler. Dernæst landede vi på 28 J-bend eger, til både for- og baghjul, der alle har samme længde – hvilket gør det nemt at finde udskiftninger, hvis det er nødvendigt. Og endelig konstruerede vi et nyt navdesign, med en bredere profil og højere flange for at hjælpe med den samlede stivhed.
Med en indvendig fælgbredde på 30 mm. Du har sikkert lagt mærke til, at mountainbike fælgbredder har svævet mellem 19 og 23 millimeter i årtier, og de har længe været på tide med en ændring. I søgen efter et bedre hjuldesign begyndte vores ingeniører at teste 2,3- til 2,5-tommer dæk på 45 millimeter brede fedtcykelfælge for at se, hvilke fordele der kunne findes. Det tog dem kun et par ture for at indse, at de bredere fælge tilbød en række fordele, såsom at tilføje ekstra dækvolumen, som bedre understøtter dækkene i hårde sving, forbedrer trækkraften i høj grad på grund af evnen til at køre med lavere tryk, og øger fælgstivheden mærkbart. De bemærkede dog, at der er en forekomst af faldende afkast med stigende bredde, og efter at have testet alt fra 25 til 45 mm, fastslog de, at en 30 mm indvendig bredde er optimal. Efter at have bestemt bredden, begyndte vi at designe fælgen ved at bruge den viden, vi fik, da vi udviklede Control SL. Hermed startede vi med vores Zero Bead Hook-teknologi, der fjerner det svage punkt, der findes i et traditionelt hjul, og kombinerede det med den bredere profil for at lave en carbonfælg, der effektivt afleder kræfter. På denne måde kan du tage slag fra sten uden at bekymre dig om revner eller buler.
Ok, så de er stærke, slagfaste og dækstøttende – de skal være tunge, ikke? Forkert. Selvom fattie står i deres navn, er de langt fra fede. For at opnå denne vægt, vi håndbygger vores fælge til vores egne aluminiumsnav, og bruger kun DT Swiss Competition Race eger af højeste kvalitet. Inde i vores nav finder du DT Swiss 240 indvendige dele med et hurtigt indgribende 54t DT Swiss rachet system bagpå, der giver dig magt over sten og rødder uden forsinkelse. Og selvom maskiner gør et ret godt stykke arbejde med at bygge hjul, vælger vi professionelt uddannede mennesker, fordi de gør det med et kunstnerisk præg, der giver minimale fejl.
Uanset om du har brug for et carbon-hjulsæt til at få dig gennem en enduro-stadie eller et til at rive din lokale rockgarden i stykker, har Traverse SL Fattie dig dækket ind til formålet.
Rim Type: Carbon clincher, 2Bliss Ready, Zero Bead Hook design. Black graphic under clear coat.
Rim Material: Carbon fiber
Rim Width: 30mm internal
Front Spoke Pattern: Two-cross
Spoke Count: 28h Front
Spoke Type: DT Swiss Competition Race J-bend
Nipple Type: DT Swiss Brass Pro Lock hexagonal
Front Hub: Alloy body, 15mmx110 thru-axle, 19 and 31mm OD end cap options included.
Roval Engineered J-bend hubshells have a single spoke length for each wheelset.
Bearing Type: Sealed cartridge
6.300,00 kr. Original price was: 6.300,00 kr..5.000,00 kr.Current price is: 5.000,00 kr..
På lager: På lager
Størrelse | 29" |
---|---|
Mærke | Specialized |
Specialized Roval Traverse SL Forhjul – 29″
6.300,00 kr. Original price was: 6.300,00 kr..5.000,00 kr.Current price is: 5.000,00 kr..
Fede Trailhjul falder ofte i to kategorier
– de er enten tunge og holdbare eller lette og fleksible.
Og på grund af dette virker et letvægts, bredprofilet og enduro-klar carbonhjul som noget, der kun findes i et eventyr, men heldigvis for dig gjorde vi det til en realitet. Traverse SL Fattie 29 samler alle de funktioner, du har brug for i et all-mountain hjul i én pakke, og det har resultaterne til at bevise det. Sammen med let samlet vægt, stivhed og holdbarhed var en anden topprioritet for Traverse SL brugervenlighed.
Først og fremmest slap vi af med de knirkende straight-pull eger og korrosions-tilbøjelige legeringsnipler. Dernæst landede vi på 28 J-bend eger, til både for- og baghjul, der alle har samme længde – hvilket gør det nemt at finde udskiftninger, hvis det er nødvendigt. Og endelig konstruerede vi et nyt navdesign, med en bredere profil og højere flange for at hjælpe med den samlede stivhed.
Med en indvendig fælgbredde på 30 mm. Du har sikkert lagt mærke til, at mountainbike fælgbredder har svævet mellem 19 og 23 millimeter i årtier, og de har længe været på tide med en ændring. I søgen efter et bedre hjuldesign begyndte vores ingeniører at teste 2,3- til 2,5-tommer dæk på 45 millimeter brede fedtcykelfælge for at se, hvilke fordele der kunne findes. Det tog dem kun et par ture for at indse, at de bredere fælge tilbød en række fordele, såsom at tilføje ekstra dækvolumen, som bedre understøtter dækkene i hårde sving, forbedrer trækkraften i høj grad på grund af evnen til at køre med lavere tryk, og øger fælgstivheden mærkbart. De bemærkede dog, at der er en forekomst af faldende afkast med stigende bredde, og efter at have testet alt fra 25 til 45 mm, fastslog de, at en 30 mm indvendig bredde er optimal. Efter at have bestemt bredden, begyndte vi at designe fælgen ved at bruge den viden, vi fik, da vi udviklede Control SL. Hermed startede vi med vores Zero Bead Hook-teknologi, der fjerner det svage punkt, der findes i et traditionelt hjul, og kombinerede det med den bredere profil for at lave en carbonfælg, der effektivt afleder kræfter. På denne måde kan du tage slag fra sten uden at bekymre dig om revner eller buler.
Ok, så de er stærke, slagfaste og dækstøttende – de skal være tunge, ikke? Forkert. Selvom fattie står i deres navn, er de langt fra fede. For at opnå denne vægt, vi håndbygger vores fælge til vores egne aluminiumsnav, og bruger kun DT Swiss Competition Race eger af højeste kvalitet. Inde i vores nav finder du DT Swiss 240 indvendige dele med et hurtigt indgribende 54t DT Swiss rachet system bagpå, der giver dig magt over sten og rødder uden forsinkelse. Og selvom maskiner gør et ret godt stykke arbejde med at bygge hjul, vælger vi professionelt uddannede mennesker, fordi de gør det med et kunstnerisk præg, der giver minimale fejl.
Uanset om du har brug for et carbon-hjulsæt til at få dig gennem en enduro-stadie eller et til at rive din lokale rockgarden i stykker, har Traverse SL Fattie dig dækket ind til formålet.
Rim Type: Carbon clincher, 2Bliss Ready, Zero Bead Hook design. Black graphic under clear coat.
Rim Material: Carbon fiber
Rim Width: 30mm internal
Front Spoke Pattern: Two-cross
Spoke Count: 28h Front
Spoke Type: DT Swiss Competition Race J-bend
Nipple Type: DT Swiss Brass Pro Lock hexagonal
Front Hub: Alloy body, 15mmx110 thru-axle, 19 and 31mm OD end cap options included.
Roval Engineered J-bend hubshells have a single spoke length for each wheelset.
Bearing Type: Sealed cartridge
På lager: På lager